sursa imaginii noyb.eu
sept. 14, 2021
Posted by: Editor

Gata, s-a terminat pandemia!

Se vor scrie romane despre anii pandemiei de Covid 19. Ce evoluție a avut pandemia, cum s-au raportat oamenii, care au fost efectele. Sunt sigură că mulți și-ar dori ca anul 2020 să fie cumva șters din istorie. Și aici mă gândesc în special la cei din turism și HORECA. Rareori ai auzit de călătorii ample în pandemie, cel puțin în 2020.

Avioanele au stat la sol

2020 a fost cel mai negru an din istoria companiilor aeriene. Nu doar cele low cost, ci și cele de linie. Unii au primit bani de la stat, alții au intrat în faliment. Avioanele au stat la sol, oamenilor nici nu le stătea mintea la călătorii în pandemie, de vreme ce o perioadă singurele zboruri au fost cele de repatriere.

sursa: pixabay.com

Lufthansa a fost afectată foarte grav, Virgin și Wizz Air au dat oameni afară și au redus salariile. Norwegian și Eurowing nu au rezistat și au dat faliment. Se spunea atunci că abia în 2024 ne vom reveni la cifrele din 2019, când cerul era brăzdat de avioane şi aproape oricine în lumea asta îşi permitea un bilet la low cost.

Călătorii de răzbunare în pandemie

Daaaar, cei care făceau predicţii în 2020 nu au prevăzut amploarea fenomenului din 2021. A fost o tendință inversă: un turism de răzbunare, reflectat și în cifrele celor de la Vola despre care am scris aici. A fost o inflație de călătorii în pandemie în vara lui 2021.

Şi mai e ceva. În 2020 se spunea că prețul unei călătorii cu avionul va exploda pentru că se va încerca recuperarea pierderilor. Evident, nu s-a întâmplat așa, ar fi însemnat ca toate companiile să se împuște în picior. Dimpotrivă, aproape toți au păstrat prețurile iar asta s-a văzut din plin în pofta oamenilor de a programa călătorii chiar și în pandemie. Inclusiv ca răzbunare, chiar așa!

Semnul că ne revenim

Sigur, companiile aeriene nu sunt cele mai iubite. Cum dracu să îi iubești dacă întârzie sau anulează călătorii încă dinainte de pandemie, vând mai multe bilete decât locuri în avion și te ignoră cu nesimţire când îţi ceri drepturile? Dar chiar şi aşa, Wizz Air este un studiu de caz.

După ce în aprilie 2020 Forbes îi numea „cea mai mare companie aeronautică din lume”, depăşind Ryanair şi Lufthansa, Wizz Air s-a răzbunat la rândul ei pe pandemie. Compania ungară anunța că vor să angajeze mii de piloți până în 2030 și să îți tripleze flota. În vara lui 2021 au închiriat avioane pentru că nu mai făceau față cererii mari de călătorii chiar în pandemie.

În plus, Wizz Air a anunțat că piloții își vor recupera în octombrie tăierile salariale făcute de companie anul trecut. Se va reneni astfel la aceleași salarii din 2019. Se vor mai angaja încă 200 de piloți și sute de însoțitori de zbor până la finalul anului și se negociază un contract cu Airbus.

sursa imaginii: airbus.com

Așa că deși Wizz Air nu are cum să primească vreun premiu de popularitate printre clienți, avântul lor e o veste bună. Că s-a cam schimbat subiectul și că ne-am săturat să tot vorbim de pandemie. În fond, avem cu toții alte treburi mai bune de făcut.

Comments ( 2 )

  • Marius

    intre timp, se tot modifica ore si zile de zbor ca la balamuc.

    • Editor

      Asa e. Au stricat vacanta multora, iar unii spun ca vara asta a fost parca si mai rau ca alta data. Acum, ca angajeaza oameni si isi cumpara avioane, poate isi rezolva si din problemele astea.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.